- Počet zobrazení: 1,519,046
Sú situácie, že sa chorý senior ocitne v situácii (spadne, prípadne sa mu zdravotný stav zhorší), že nedokáže ani dôjsť k telefónu a zavolať si pomoc. Nemá poruke telefón, resp. nemôže, alebo nevládze k telefónu prísť a zavolať pomoc. Našťastie, bratislavskí seniori zo Starého mesta už majú k dispozícii Domáce tiesňové volanie - prístroj, ktorý umožňuje ľuďom v núdzi, v život ohrozujúcich situáciách zavolať tiesňové volanie z domu. Stačí stlačiť tlačidlo na prístroji, ktorý nosí senior stále na ruke alebo zavesený na krku a zariadenie automaticky aktivuje telefonické spojenie s dispečingom Asociácie samaritánov Slovenskej republiky. Tam vyškolení dispečeri vyhodnotia situáciu a zabezpečia potrebnú pomoc. V prípade, ak po aktivácii tiesňového volania nemožno komunikovať s klientom, predpokladajú, že došlo k vážnej poruche zdravia a dispečer okamžite žiada o vyslanie záchrannej služby. Poskytovateľom tohto 24-hodinového monitoringu 365 dní v roku je už spomínaná Asociácia samaritánov Slovenskej republiky.
Podmienkou zavedenia služby v domácnosti je pevná linka. Poplatok za pripojenie vo výške 15,90 Eur hradí Staré Mesto, seniori si hradia mesačný poplatok vo výške 8,90 Eur.
Záujemcovia z bratislavského Starého mesta môžu o túto službu požiadať na oddelení sociálnych vecí na telefónnom čísle 02/59 246 393. Domáce tiesňové volanie spustí Staré Mesto pre všetkých záujemcov začiatkom roka 2012.
Z podkladov Asociácie samaritánov Slovenskej republiky a stránky Starého mesta